სკოლის
დასახელება: სსიპ ქალაქ თბილისი N126 საჯარო სკოლა
პროექტის
სათაური: ,,დავიცვათ დედამიწა ჩენი ხელებით“
განხორციელების
ვადები -01.03. 2021 –.15.05.2021წწ
პროექტის კავშირი ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებთან/ზოგადი განათლების შესახებ კანონთან:
ზოგად განათლების ეროვნულ მიზნებში მოცემულია, თუ რა უნდა შეძლოს მოზარდმა
სკოლაში მიღებული ცოდნის საფუძველზე. ცხრა ძირითადი მიზნიდან მეორე პუნქტია „ბუნებრივი
გარემო პირობების შენარჩუნება და დაცვა: მოზარდმა უნდა იცოდეს, რა ბუნებრივ გარემოში
ცხოვრობს, რა ზიანი შეიძლება მიაყენოს გარემოს ადამიანის ამა თუ იმ მოქმედებამ, როგორ
შეინარჩუნოს და დაიცვას ბუნებრივი გარემო“. ამავდროულად, ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებმა
ხელი უნდა შეუწყონ მოზარდის ჩამოყალიბებას პატრიოტ, დამოუკიდებელ, შემოქმედებით, საკუთარი
შესაძლებლობების მუდმივად განვითარების შემძლე, ინფორმირებულ და ამ ცოდნის ადეკვატურად
გამოყენების უნარის მქონე, ბუნებრივი გარემოს დამცველ პიროვნებად.
პროექტის ხელმძღვანელი:
სკოლის დირექტორი- ირინე მჭედლიძე
სამუშაო ჯგუფის წევრები:
დირექტორის მოადგილე-ნუნუ მერბიშვილი
გეოგრაფიის პედაგოგი -ეკატერინე გოგოლაძე დაწყებითების პედაგოგი -მარიამ ქადაგიძე
ინგლისურის პედაგოგი - ლორეტა ამაშუკელი
დაწყებითი საფეხური - I -VI კლასის პედაგოგები
საბაზო საფეხური-
VII-IX კლასის პედაგოგები
საშუალო საფეხური-X-XII კლასის პედაგოგები
I.პრობლემის დასაბუთება
ყველაზე დიდი პრობლემა, რაც დღესდღეობით კაცობრიობის წინაშეა ეკოლოგიური პრობლემაა. აღნიშნული
პრობლემის წინაშე დგას ჩვენი ქვეყანაც და მითუფრო ჩვენი დედაქალაქი თბილისი. ბოლო დროის გამოკვლევების
შედეგებმა ცხადყო, რომ თბილისი ევროპაში ერთ-ერთი დაბინძურებული ქალაქია. მისი ძირითადი პრობლემა ჰაერის ხარისხს უკავშირდება. რომელის მიზეზად ბევრი რამ შეიძლება დასახელდეს. მაგ: უკონტროლო საგზაო მოძრაობა, გამწვანებული საჯარო სივრცის ნაკლებობა , საცობები, გაუმართავი საზოგადოებრივი ტრანსპორტი და ა. შ. კვლევებმა აჩვენა, რომ ჰაერის დაბინძურება განსაკუთრებით მოქმედებს ბავშვებზე, საფრთხეს უქმნის ცოცხალ არსებებს უზიანებს ფილტვებს, იწვევს ონკოლოგიურ დაავადებებს, ხეებსა და სხვა მცენარეებს გახმობით და გადაშენებით ემუქრება. გარდა ზემოაღნიშნული ფაქტებისა ავტომანქანების ტექნიკური გაუმართაობა,
იწვევს ავტოსაგზაო შემთხვევების ზრდას, რაც საფრთხეს უქმნის ადამიანთა სიცოცხლეს და რაც მთავარია ყველაფერში დამნაშავენი ჩვენ თვითონ ვართ. ჩვენი მოვალეებაა, შევძლოთ საზოგადოებას მივაწვდინოთ ხმა პრობლემის არსებობის შესახებ, რათა გაითავისონ ეს პრობლემა და თვითონ შეეცადონ ამის აღმოფხვრას. ამაში ვგულისხმობთ იმას, რომ თითოეული ჩვენგანი უნდა გავუფრთხილდეთ ბუნებას, როგორც საკუთარ სახლს. ეკოლოგია ხომ ბერძნული სიტყვაა და საცხოვრებელ სახლს ნიშნავს.
მოსწავლეები აღნიშნულ საკითხებთან დაკავშირებით, შექმნიან ბუკლეტებსა და პოსტერებს მოსახლეობაში ინფორმაციის გაზიარებისთვის, შეიქმნება გერბი და დაიწერება ჰიმნი, დაამზადებენ დედამიწის მაკეტებს, მოიძიებენ ინფორმაციას, ჩაატარებენ კვლევებს, ერთად დაამუშავებენ საკითხებს, ერთობლივად შექმნიან პროექტისთვის მრავალფეროვან პროდუქტებს, იზრუნებენ სკოლის ვიზუალურ გაფორმებაზე და ეზოს გამწვანებაზე. ვფიქრობთ, რომ დაგეგმილი აქტივობები რეალურია, მითუმეტეს ამ ასაკის ბავშვებისთვის, რომლებიც ნაბიჯ-ნაბიჯ, სწავლობენ ყველაფერს. აღნიშნული აქტივობები უფრო სახალისოს გახდის მოსწავლეების პროექტში ჩართულობას და ხელს შეუწყობს მათ შემოქმედით უნარების განვითარებას, საშუალება ექნებათ შეიტანონ მცირედი წვლილი ამ პრობლემის მოგვარების საქმეში.
პროექტის ფარგლებში 15 მაისს ,,კლიმატის დღესთან" დაკავშირებით ჩატარდება დასკვნითი პრეზენტაცია, სადაც მოსწავლეები წარმოადგენენ საკუთარი კვლევების შედეგებს, გამოთქვამენ მოსაზრებას არსებული პრობლემების მოგვარების საშუალებებზე.
II.პროექტის მიზანი და ამოცანები:
მიზანი:
· მოზარდებმა გააცნობიერონ, რატომ არის გარემო მათთვის მნიშვნელოვანი და რამ შეიძლება შეუქმნას საფრთხე მათ;
· მოუარონ გარემოს, დაიცვან ის და სხვასაც მოუწოდონ გარემოს დაცვისკენ;
· შეძლონ შესაბამისი ინფორმაციის მოპოვება, შეფასება და შემოქმედებითად გამოყენება;
· ხელი შეუწყონ სამოქალაქო და ეკოლოგიური ცნობიერების ჩამოყალიბებას და საზოგადოების წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გააზრებას.
ამოცანები:
2. მოსწავლეებში კვლევითი, შემოქმედებითი, კრიტიკული,
საპრეზენტაციო და თანამშრომლობითი უნარების განვითარება.
3. მოსწავლეებში ცოდნის, პასუხისმგებლობის გრძნობის, სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლება.
4. სადამრიგებლო
საათზე გარემოსდაცვითი განათლების მიმართულების გაძლიერება.
5. ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების დანერგვა საგაკვეთილო პროცესში.
III. სამიზნე
ჯგუფები:
პროექტის სამიზნე ჯფუებია: მასწავლებლები, მოსწავლეები, მშობლები. პროექტის წარმატებით განხორციელების შემთხვევაში სარგებელს მიიღებს ყველა სამიზნე ჯგუფი და საბოლოოდ სკოლა.
მოსწავლეები: ვფიქრობთ, აღნიშნული პროექტი
პირველ რიგში სარგებელს მოუტანს ჩვენ მოსწავლეებს, რადგან ისინი შეძლებენ: ქვეყნის ინტერესების და ღირებულებების მიმართ საკუთარი
პასუხისმგებლობის გააზრებას; ისწავლიან ბუნებრივი გარემო პირობების შენარჩუნებას და
დაცვას; ბავშვები აღარ დააბინძურებენ გარემოს და სხვასაც მოუწოდებენ, რომ
ხელი შეუშალონ გარემოს დაბინძურებას.
მასწავლებლები:
გაიზრდება კათედრაზე, კათედრებს შორის, მოსწავლეებთან, მშობლებთან, თანამშრომლობის ხარისხი.
მშობლები: უკეთ გაიცნობენ და დაუახლოვდებიან საკუთარ შვილებს, ამაღლდება მათი ჩართულობის ხარისხი სასკოლო ცხოვრებაში
IV. რისკების ანალიზი:
რისკები
|
ალბათობა*
|
რისკის შემცირების სტრატეგია |
|
შიდა |
მშობელთა დაბალი
ჩართულობა |
საშუალო |
მშობლებთან
საინფორმაციო, ახსნა-განმარტებითი შეხვედრების ორგანიზება და საერთო წარმატებისათვის მათი ჩართვის აუცილებლობა |
გარე |
პანდემია
|
საშუალო |
პროექტში დავნერგეთ
ისეთი აქტივობებიც რომლის განხორციელებაც შსაძლებელი იქნება ონლაინ რეჟიმზე გადასვლის
შემთხვევაშიც. (ბუკლეტები, პოსტერები, საკომფერენციო თემები, სლაიდები და ა. შ) |
V.სამოქმედო გეგმა
ეტაპები/ამოცანები
|
პროექტის რომელ მახასიათებელს შეესაბამება
კონკრეტული აქტივობა |
აქტივობა (საქმიანობა
/ მოქმედება) |
ვადები |
რესურსები |
დადასტურება |
პასუხისმგებელი პირი |
შენიშვნა |
|
|
ადამიანური |
მატერიალური |
|
|||||||
დაგეგმვა |
სკოლის სტრუქტურულ ერთეულებთან თნამშრომლობა |
1.1 მასწავლებლების
ინფორმირება და პროექტის განმახორციელებელი გუნდის შექმნა |
მარტი-მაისი |
სკოლის ადმინისტრაცია |
კომპიუტერი |
შეხვედრის ოქმი |
ეკატერინე გოგოლაძე ნუნუ მერაბიშვილი ლორეტა ამაშუკელი მარიამ ქადაგიძე |
|
|
სკოლის სტრუქტურულ ერთეულებთან თნამშრომლობა |
1.2 პროექტის
განმახორციელებელი გუნდის სამუშაო შეხვედრები ლიდერობის ექსპერტთან |
მარტის პირველი ნახევარი |
პროექტის განმახორციელებელი გუნდი |
კომპიუტერი, ინტერნეტი
. |
სამუშაო ჯგუფი |
ეკატერინე გოგოლაძე ნუნუ მერაბიშვილი ლორეტა ამაშუკელი მარიამ ქადაგიძე |
|
|
|
სკოლის სტრუქტურულ ერთეულებთან თნამშრომლობა |
1.3 პროექტის
განმახორციელებელი გუნდის სამუშაო შეხვედრები: რესურსების განხილვა, აქტივობების
დაგეგმვა |
მარტის მეორე ნახევარი |
პროექტის
განმახორციელებელი გუნდი |
კომპიუტერი, ინტერნეტი |
სამუშაო
ჯგუფი |
ეკატერინე გოგოლაძე ნუნუ მერაბიშვილი ლორეტა ამაშუკელი მარიამ ქადაგიძე |
|
|
|
დაგეგმვა |
სასკოლო თემის (მშობლები, მასწავლებლები, მოსწავლეები, ტექნიკური პერსონალი
და სხვა) ჩართულობა; |
1.4. პროექტის შესახებ მოსწავლეებისა და მათი მშობლებისათვის ინფორმირება
|
მარტის მეორე ნახევარი |
მოსწავლეები, მშობლები, სკოლის ადმინისტრაცია
|
კომპიუტერი, ინტერნეტი |
სკოლის ფეისბუქის გვერდი |
ეკატერინე გოგოლაძე ნუნუ მერაბიშვილი ლორეტა ამაშუკელი მარიამ ქადაგიძე |
|
|
სკოლის სტრუქტურულ ერთეულებთან თნამშრომლობა |
1.5 დაწყებითი კლასების დამრიგებლებისა და პროექტის მართვის გუნდის სამუშაო
შხვედრები: სადამრიგებლო საათის დაგეგმვა |
მარტი |
პირველი, მეორე ,მე-3 და მე-4 კლასის დამრიგებლები |
კომპიუტერი |
სამუშაო შეხვედრები დაგეგმილი აქტივობები |
ნუნუ მერაბიშვილი მარიამ ქადაგიძე |
|
|
|
სკოლის სტრუქტურულ ერთეულებთან თნამშრომლობა |
1.6 მონიტორინგის ჯგუფის შექმნა, ფორმების, ინსტრუმენტები შემუშავება |
მარტი |
სამუშაო ჯგუფის წევრები, დირექტორის მოადგილე |
|
შეხვედრის ოქმი |
ეკატერინე გოგოლაძე ნუნუ მერაბიშვილი |
|
|
|
სკოლის სტრუქტურულ ერთეულებთან თნამშრომლობა |
1.7 მონიტორინგის განხორციელება, შედეგების ანალიზი |
მარტის ბოლო აპრილის პირველი ნახევარი
|
სამუშაო ჯგუფის წევრები, დირექტორის მოადგილე |
კომპიუტერი |
შევსებული ფორმები, ანალიზი |
სკოლის დირექტორი -ირინე მჭედლიძე დირექტორის მოადგილი: ნუნუ მერაბიშვილი |
|
||
განხორციელება |
კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ
წარმოდგენებთან; |
2. 1 გადავარჩინოთ დედამიწა ,ნახატების შექმნა და
გამოფენის მოწყობა |
მარტი-აპრილი |
პირველი,მეორე, კლასები |
გამოფენა ,,გადავარჩინოთ დედამიწა“ |
მოსწავლეთა ნამუშევრები |
პირველი, მეორე კლასი დამრიგებლები |
|
|
|
კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ
წარმოდგენებთან; მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება; |
2.2
ფილმის ჩვენება და განხილვა - ,,ადამიანი რომელიც ხეებს რგავდა“ |
მარტი აპრილი |
მე-2,მე-3
მე-4 კლასები) |
პროექტორი საკლასო ოთახი |
მოსწავლეთა ნამუშევრები |
მეორე, მესამე და მეოთხე კლასის დამრიგებლები |
|
|
|
კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ
წარმოდგენებთან; მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება; |
2.3
ფილმის ჩვენება ,,ბოცო და გვანცა“ -კომიქსების და პოსტერების შექმნა https://www.youtube.com/watch?v=XYsbDdunG5g |
მარტი აპრილი |
მე-2,
მე-3 მე-4 კლასები |
პროექტორი საკლასო ოთახი |
მოსწავლეთა ნამუშევრები |
მეორე, მესამე და მეოთხე კლასის დამრიგებლები |
|
|
|
როგორც ფორმალური, ისე არაფორმალური განათლების კომპონენტის გათვალისწინება;
კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ წარმოდგენებთან; |
2.4. სადამრიგებლო საათი თემაზე: გარემოს დაცვა, მოთხრობა - ,,საჩუქარი“
(ტექსტის დამუშავება, დისკუსია, ) |
მარტი აპრილი |
მე-3 და მე-4 კლასის მოსწავლეები |
,,ჩვენი ეზოს ამბები“. |
მოსწავლეთა ნამუშევრები |
მესამე და მეოთხე კლასის დამრიგებლები |
|
|
|
როგორც ფორმალური, ისე არაფორმალური განათლების კომპონენტის გათვალისწინება;
კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ წარმოდგენებთან; |
2.5. მოსწავლეთა ნამუშევრების პრეზენტაცია: მოთხრობის გაგრძელება, სლოგანები |
აპრილი |
მე-3 და მე-4 კლასის მოსწავლეები |
,,ჩვენი ეზოს ამბები“. |
მოსწავლეთა ნამუშევრები |
მესამე და მეოთხე კლასის დამრიგებლები |
|
|
|
როგორც ფორმალური, ისე არაფორმალური განათლების კომპონენტის გათვალისწინება;
კავშირი პრიორიტეტულ თემასთან, სკოლის განვითარებასთან |
2.6. სადამრიგებლო საათი თემაზე:
გარემოს დაცვა, მოთხრობა - ,,ეზოს დასუფთავების დღე“ (ტექსტის დამუშავება, დისკუსია,
ვიდეოს ჩვენება). |
აპრილი |
მე-3 და მე-4 კლასის მოსწავლეები |
,,ჩვენი ეზოს ამბები“. |
მოსწავლეთა ნამუშევრები |
მესამე და მეოთხე კლასის დამრიგებლები |
|
|
|
კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ
წარმოდგენებთან; |
2. 7 დედამიწის
მაკეტების შექმნა მე-4 კლასები |
მარტი-აპრილი |
მე-4 კლასები |
მაკეტების დამზადება |
მოსწავლეთა ნამუშევრები |
მეოთხე კლასის დამრიგებლები |
|
|
|
კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ
წარმოდგენებთან; |
2. 8 ფრანის გაკეთება მოწოდებებით ,,გაუფრთხილდით
დედამიწას“ |
აპრილი |
მე-3 კლასები |
ფრანების გაშვება |
მოსწავლეთა ნამუშევრები |
მესამე კლასის დამრიგებლები |
|
|
|
კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ
წარმოდგენებთან; |
2.9 ძველი ნივთებისა და პლასტმასის ბოთლებისგან საყვავილეების
გაკეთება და მწვანე კუთხის მოწყობა |
აპრილი |
პირველი, მეორე, მესამე , მეოთხე კლასები |
მწვანე კუთხის მოწყობა |
პრაქტიკული სამუშაო |
კლასის დამრიგებლები |
|
|
განხორციელება |
კავშირი
ეროვნული სასწავლო გეგმის პრიორიტეტულ თემასთან/თემებთან; მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე
ორიენტირება;
|
3.1 პრაქტიკული სამუშაო: ,,ძველი ნივთების ახალი სიცოცხლე" |
მარტი-აპრილი |
მე-5/1; მე-5/2; მე-5/3; მე-5/4; მე-5/5; კლასებიბუნებისმეტყველება |
ძველი ნივთებისგან სხვადასხვა ნივთების დამზადება |
პრაქტიკული სამუშაო |
რუსუდან ახვლედიანი |
|
|
განხორციელება |
თემთან/გარე სასკოლო საზპოგადოებასთან (ადგილობრივი თვითმართველობა, არასამთავრობო, სახელმწიფო, ბიზნეს და სათემო, საერთაშორისო საგანმანათლებლო ორგანიზაციები, პროფესიული და კულტურული გაერთიანებები და სხვა) თანამშრომლობა; |
4.1. 6-7 კლასებისთვის ონლაინ შეხვედრა „გარემოსდაცვითი
ინფორმაციისა და განათლების ცენტრის“ წარმომადგენლებთან,
ვებინარის ჩატარება მოსწავლეებისთვის მდგრადი განვითარების მიზნებზე. ვებინარის თემები: - მე-6 კლასი - ,,სიცოცხლე ხმელეთზე"; - მე-7 კლასი - ,,კლიმატისთვის მოქმედება" 4.2 სკოლის კედლების მოხატვა მდგრადი განივითარების მიზნების თემატიკის გათვალისწინებით. |
-აპრილი - მაისის პირველი ნახევარი |
მე-6/;მე-6/2; მე-6/3; მე-6/4; მე-7/1;/მე-7/2;მე-7/3/; მე-7/4; მოწვეული სტუმრები,
სამუშაო ჯგუფის წევრები, მოსწავლეები და მშობლები.
|
კომპიუტერი, პროექტორი, საღებავები.
|
პრეზენტაცია პრაქტიკული სამუშაო |
ლორეტა ამაშუკელი მარიამ ქართველიშვილი ლალი წითლანაძე |
|
|
განხორციელება |
| ||||||||
|
5.1 ონლაინ შეხვედრა - ბიოფიზიკის და ნანო ტექნოლოგიების დოქტორთან. |
მარტი |
მე-8/1; მე-8/2; მე-8/3; მე8/4.
საგანი- სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
პროექტორი, კომპიუტერი |
მოწვეული სტუმრები,
სამუშაო ჯგუფის წევრები, |
მარიამ ქართველიშვილი |
|
|
|
კავშირი
ეროვნული სასწავლო გეგმის პრიორიტეტულ თემასთან/თემებთან; მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე
ორიენტირება;
|
5.2. საკონფერენციო
თემაზე მუშაობა ,,დარგე მომავლის ხე“
|
მარტი-აპრილი |
მე-8/1; მე-8/2; მე-8/3; მე8/4. კლასები. საგანი - გეოგრაფი |
პროექტორი, საკლასო ოთახი |
მოსწავლეთა ნამუშევრები - p/p
პრეზენტაციები |
ეკატერინე გოგოლაძე |
|
|
|
კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ
წარმოდგენებთან; |
5.3. პროექტისთვის საჭირო რესურსების შექმნა |
მარტი-აპრილი |
მე-8/1; მე-8/2; მე-8/3; მე8/4. კლასები. საგანი - გეოგრაფი/სახვითი
და გამოყენებითი ხელოვნება |
1. კოლაჟის ტექნიკით შესრულებული-პანო (სხვადასხვა მასალის გამოყენებით) |
სკოლის შიდა კედლებისა და ეზოს გაფორმება |
1. ეკატერინე გოგოლაძე
2. მარიამ ქართველიშვილი
3. ლალი წითლანაძე |
|
|
|
შედეგების გაზიარება, შეფასება |
5.4. პროექტის ამსახველი აქტივობების ვიდეორგოლის მომზადება და გაზიარება |
აპრილი |
სასკოლო საზოგადოება მე-8/1; მე-8/2; მე-8/3; მე8/4. |
სოციალური ქსელი SWAY |
ვიდეორგოლი |
1. ეკატერინე გოგოლაძე 2. მარიამ ქართველიშვილი 3. ლალი წითლანაძე |
|
|
|
განხორციელება |
მოსწავლეთა
თანაბარი ჩართულობის გათვალისწინება; ინტერდისციპლინური კავშირების გათვალისწინება; |
6.1.კონკურსი |
აპრილი |
მე-9/1; მე-9/2; მე-9/3;
მე/4; კლასები.
საგანი - ბიოლოგია |
ბუკლეტების დამზადება
|
სამუშაო ჯგუფი |
ნანა ბარამიძე მანანა ღურჭუმელია |
|
|
|
|||||||||
განხორციელება |
კავშირი
ეროვნული სასწავლო გეგმის პრიორიტეტულ თემასთან/თემებთან; მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე
ორიენტირება;
|
7.1 საპრეზენტაციო თემაზე მუშაობა: ,,გარემოს მდგრადი განვითარება" და ,,მდგრადი ეკონომიკური და სოციალური განვითარება".
|
მარტი-აპრილი |
მე-10/1; მე-10/2; მე-10/3;
კლასები. საგანი
- სამოქალაქო განათლება. |
კომპიუტერი |
პრეზენტაციები |
ნათია გოჩაშვილი |
|
|
მოსწავლეთა
თანაბარი ჩართულობის გათვალისწინება; ინტერდისციპლინური კავშირების გათვალისწინება; |
7.2. კონკურსი |
მარტი -აპრილი |
მე-10/1; მე-10/2; მე-10/3;
კლასები. საგანი
- სამოქალაქო განათლება. |
კომპიუტერი/ პროექტორი |
მოსწავლეთა ნამუშევრები - p/p პრეზენტაციები სამი საუკეთესო პრეზენტაციის შერჩევა |
ნათია გოჩაშვილი სამი საუკეთესო პრეზენტაციის შერჩევა |
|
|
|
კლასებს/საფეხურებს | 7.3. გამარჯვებული ჯგუფები ჩაატარებენ გაკვეთილს 7-8 კლასებთან და წარუდგენენ საკუთარ პროექტს ,,მდგრადი განვითარების" შესახებ. |
აპრილი |
მე-10/1; მე-10/2; მე-10/3;
კლასები. საგანი
- სამოქალაქო განათლება. |
სამუშაო ჯგუფი |
პრეზენტაცია |
ნათია გოჩაშვილი |
|
||
განხორციელება |
პროექტის შედეგების ასახვა კომპლექსურ დავალებებში; მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება;
|
8.1. კომპკლექსურ დავალებაზე
მუშალობა თემა: ,,გლობალური კლიმატცვლილება და მსოფლიო“.
|
მარტი |
მე-11/1; მე-11/2;
მე-11/3 კლასები. საგანი - გეოგრაფი |
კომპიუტერი თიმსის სამუშაო ჯგუფი |
მინი პროექტის |
ეკატერინე გოგოლაძე |
|
|
მოსწავლეთა
თანაბარი ჩართულობის გათვალისწინება; ინტერდისციპლინური კავშირების გათვალისწინება; |
8.2. კონკურსი |
მარტი -აპრილი |
მე-11/1; მე-11/2;
მე-11/3 კლასები. საგანი - გეოგრაფი |
კომპიუტერი თიმსის სამუშაო ჯგუფი |
კონკურსი - პოსტერის , ლოგოს და ჰიმნის |
ეკატერინე გოგოლაძე |
|
|
|
კავშირი
ეროვნული სასწავლო გეგმის პრიორიტეტულ თემასთან/თემებთან; მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე
ორიენტირება;
|
8.3 მოსწავლეთა ნამუშევრების წარდგენა (power point) თემაზე - ,,დავიცვათ დედამიწა ჩვენი ხელებით“ |
აპრილი |
მე-11/1; მე-11/2;
მე-11/3 კლასები. საგანი - გეოგრაფი |
კომპიუტერი თიმსის სამუშაო ჯგუფი |
დასკვნითი კონფერენცია |
ეკატერინე გოგოლაძე |
|
|
|
შედეგების გაზიარება, შეფასება |
კავშირი სკოლის განვითარებასთან; თანაბარი ჩართულობის უზრუნველყოფა |
9.1. პროექტის ამსახველი აქტივობების ვიდეორგოლის მომზადება და გაზიარება
|
მაისი |
სასკოლო საზოგადოება |
სოციალური ქსელი SWAY
|
პროექტის ბლოგის შექმნა |
ეკატერინე გოგოლაძე |
|
|
კავშირი სკოლის განვითარებასთან |
9.2. პროექტის შედეგების შეფასება - მონაწილეთა გამოკითხვა |
მაისი |
პროექტის სამიზნე ჯგუფი |
ინტერნეტი, სკოლის სოციალური ქსელი |
კითხვარების ანალიზი |
პროექტის ყველა ორგანიზატორი |
|
||
|
VI. მონიტორინგის, შეფასებისა და უკუკავშირის გეგმა:
მონიტორინგის ჯგუფში იქნებიან : სკოლის დირექტორის ბრძანებით შექმნილი დაწყებითი-საბაზო-საშუალო საფეხურის მონიტორინგის ჯგუფი და სკოლის ხარისხის მართვის ჯგუფი, რომელიც პროექტის დროში გაწერილი სამოქმედო გეგმიდან გამომდინარე მონიტორინგს გაუწევდა პროექტის სამოქმედო გეგმის შესრულებას.
N |
მონიტორინგის ფორმა |
ინსტრუმენტი |
დადასტურება |
შეფასება, უკუკავშირი |
1.3. |
ფოკუს ჯგუფი |
დაკვირვების ჩეკლისტი |
შევსებული ჩეკლისტი |
ანალიზი, რეკომენდაციები |
2.3. |
დოკუმენტაციის შესწავლა |
ანალიზის ფორმა, ჩანაწერი |
შევსებული ანალიზის ფორმა |
რეკომენდაციები |
3.4. |
დოკუმენტაციის შესწავლა |
ანალიზის ფორმა, ჩანაწერი |
შევსებული ანალიზის ფორმა |
რეკომენდაციები |
3.5. |
გამოკითხვა |
კითხვარი |
შევსებული კითხვარები |
შედეგების ანალიზი, რეკომენდაციები |
VII.
აქტივობების განხორციელების კალენდარი
N |
აქტივობა |
1.03-15.03 |
15.03-30.03 |
1.04 15.04 |
15.04 30.04 |
1.05 15.05 |
15.05 30.5 |
1 |
საინიციატივო ჯგუფის შექმნა
|
|
|
|
|
|
|
2 |
პროექტის
განმახორციელებელი გუნდის სამუშაო შეხვედრები ლიდერობის ექსპერტთან |
|
|
|
|
|
|
3 |
პროექტის
განმახორციელებელი გუნდის სამუშაო შეხვედრები: რესურსების განხილვა, აქტივობების
დაგეგმვა |
|
|
|
|
|
|
4 |
პროექტის შესახებ მოსწავლეებისა და მათი მშობლებისათვის ინფორმირება |
|
|
|
|
|
|
5 |
დაწყებითი კლასების დამრიგებლებისა და პროექტის მართვის გუნდის სამუშაო
შხვედრები: სადამრიგებლო საათის დაგეგმვა
|
|
|
|
|
|
|
6 |
საბაზო საფეხურის დამრიგებლებისა და პროექტის მართვის გუნდის სამუშაო
შეხვედრები |
|
|
|
|
|
|
7 |
საშუალო საფეხურის და პროექტის
გუნდის სამუშაო შეხვედრები |
|
|
|
|
|
|
8 |
მონიტორინგის ჯგუფის შექმნა, ფორმების, ინსტრუმენტები შემუშავება |
|
|
|
|
|
|
9 |
სადამრიგებლო საათი თემაზე: გარემოს დაცვა, მოთხრობა - ,,ეზოს დასუფთავების
დღე“ (ტექსტის დამუშავება, დისკუსია, ვიდეოს ჩვენება). |
|
|
|
|
|
|
10 |
სადამრიგებლო საათი თემაზე: გარემოს დაცვა, მოთხრობა - ,,საჩუქარი“
(ტექსტის დამუშავება, დისკუსია, ვიდეოს ჩვენება) |
|
|
|
|
|
|
11 |
ფილმის
ჩვენება და განხილვა - ,,ადამიანი რომელიც ხეებს რგავდა“ (მე-2,მე-3 მე-4 კლასები)
|
|
|
|
|
|
|
12 |
ფილმის
ჩვენება ,,ბოცო და გვანცა“ -კომიქსების და პოსტერების შექმნა (მე-2,მე-3 მე-4 კლასები)
https://www.youtube.com/watch?v=XYsbDdunG5g |
|
|
|
|
|
|
13 |
მეორადი ბოთლებისგან საყვავილეების შექმნა და ყვავილების
დარგვა (მე-2,მე-3 მე-4 ,მე-5 კლასები)
|
|
|
|
|
|
|
14 |
დედამიწის
მაკეტების შექმნა მე-4 კლასები |
|
|
|
|
|
|
15 |
გადავარჩინოთ დედამიწა ,ნახატების შექმნა და გამოფენის
მოწყობა |
|
|
|
|
|
|
16 |
ფრანის გაკეთება ლოზუნგებით ,,გაუფრთხილდით დედამიწას“
მე-3 კლასები |
|
|
|
|
|
|
17 |
პრაქტიკული სამუშაო: ,,ძველი ნივთების ახალი სიცოცხლე" |
|
|
|
|
|
|
18 |
ონლაინ შეხვედრა „გარემოსდაცვითი ინფორმაციისა და განათლების ცენტრის“ წარმომადგენლებთან, ვებინარის ჩატარება მოსწავლეებისთვის მდგრადი განვითარების მიზნებზე, თემა: ,,სიცოცხლე ხმელეთზე" (მე-6 კლასები) |
|
|
|
|
|
|
19 |
„გარემოსდაცვითი ინფორმაციისა და განათლების ცენტრის“
მიერ ორგანიზებული ვებინარი თემაზე „ კლიმატისთვის მოქმედება“ (მდგრადი განვითარების
13 მიზანი) (მე-7 კლასები) |
|
|
|
|
|
|
20 |
ფილმის
ჩვენება და განხილვა ,,ადამიანი რომელიც ხეებს რგავდა“ https://www.youtube.com/watch?v=eU6j-4QwGVY&t=348s |
|
|
|
|
|
|
21 |
ონლაინ შეხვედრა - ბიოფიზიკისა და ნანო ტექნოლოგიების
დოქტორი |
|
|
|
|
|
|
22 |
საკონფერენციო თემაზე მუშაობა ,,დარგე მომავლის ხე“ |
|
|
|
|
|
|
23 |
პროექტისთვის საჭირო რესურსების შექმნა |
|
|
|
|
|
|
24 |
შექმნილი პროდუქტების შეფასება |
|
|
|
|
|
|
25 |
კონკურსი |
|
|
|
|
|
|
26 |
საპრეზენტაციო თემაზე მუშაობა: ,,გარემოს მდგრადი განვითარება" და ,,მდგრადი ეკონომიკური და სოციალური განვითარება". |
|
|
|
|
|
|
27 |
კონკურსი |
|
|
|
|
|
|
28 |
გამარჯვებული ჯგუფები ჩაატარებენ გაკვეთილს 7-8 კლასებთან და წარუდგენენ საკუთარ პროექტს ,,მდგრადი განვითარების" შესახებ. |
|
|
|
|
|
|
29 |
კონკურსი - პოსტერის , ლოგოს და ჰიმნის შექმნის |
|
|
|
|
|
|
30 |
მოსწავლეთა ნამუშევრების წარდგენა (power point) თემაზე - ,,დავიცვათ დედამიწა ჩვენი ხელებით“ |
|
|
|
|
|
|
31 |
ხეების დარგვა. |
|
|
|
|
|
|
31 |
პროექტის ამსახველი აქტივობების ვიდეორგოლის მომზადება და გაზიარება |
|
|
|
|
|
|
32 |
პროექტის შედეგების შეფასება - მონაწილეთა გამოკითხვა |
|
|
|
|
|
|
33 |
პროექტში მონაწილე მოსწავლეებისთვის სიგელების მომზადება |
|
|
|
|
|
|
34 |
კალენდრის დაბეჭდვა პროექტის ამსახველი სურათების გამოყენებით |
|
|
|
|
|
|
A. რაოდენობრივი (გრძელვადიანი) 30%-ით გაიზრდება მოსწავლეთა ინიციატივები და იმ მოსწავლეთა რაოდენობა, რომლებიც
აქტიურად ჩაერთვებიან სასკოლო პროექტებში ესგ-ის
პრიორიტეტული თემების მიმართულებით.
B. თვისებრივი სასკოლო საზოგადოების ამაღლებული ცნობიერება, მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობა გარემოს დაცვითი მიმართულებით, გაზრდილი თანამშრომლობა მასწავლებლებს, მოსწავლეებს, მშობლებსა და სკოლას შორის, რაც პოზიტიურად აისახება სასკოლო კულტურაზე.
VIII. პროექტის მდგრადობა (როგორ წარმოგიდგენიათ პროექტის განვითარება პროექტის დასრულების შემდეგ? რა მექანიზმებით მოხდება პროექტის განხორციელებით მიღებული დადებითი შედეგის/შედეგების შენარჩუნება და გაუმჯობესება).
მდგრადობას უზრუნველყოფს პროექტის ფარგლებში დაგროვილი ცოდნისა და გამოცდილების, მასწავლებელთა და მოსწავლეთა მიერ შექმნილი რესურსების გაზიარება სხვა სკოლებისა და დაინტერესებული პირებისათვის სპეციალურად ამ პროექტისთვის შექმნილი ბლოგის საშუალებით,სადაც ატვირთული იქნება ყველა ჩართული მასწავლებლის და მათი მოსწავლეების ნამუშევრები.
No comments:
Post a Comment